etävalmennus

By Rebel Lifters

Power Body Project

Riko tasannevaiheet, kasvata voimaa ja
saavuta urheilullinen ulkonäkö –
täysin etänä, täysin yksilöllisesti.

..Oletko keskitason treenaaja, joka haluaa kehittää voimaa, suorituskykyä ja saada urheilullisen ulkomuodon? Haluat, että salitreenaaminen on hauskaa, motivoivaa ja tuloksekasta.

Säännöllinen treenaaminen ja ravitsemuksen perusasiat ovat sinulle jo tuttuja. Treenaaminen on säännöllistä ja teet treeneissä isoja perusliikkeitä. Ruokailet säännöllisesti ja pääasiassa terveellisesti, ja pyrit nukkumaan riittävästi.

Tästä huolimatta olet huomannut kuinka tuloksia ei tule ja tekemisestä puuttuu jokin suunnitelmallisuus ja prosessi. Koet epävarmuutta treenin kuormittavuuden säätelyssä ja ruokailujen jaksotuksessa.

Olet tullut salitreeneissä tasannevaiheeseen ja kehonkoostumukseen on vaikeaa saada muutoksia. Tästä syystä tunnet, että olet menettämässä luottamuksen kehoosi ja motivaatio taso ailahtelee jatkuvasti.

Osa taas koettaa saavuttaa tavoitteensa toimimalla alla olevalla tavalla:

Nykyinen toimintamalli

  • Laihdutus: 2 kuukautta
  • Kontrollin menetys: 1 kuukausi
  • Laihdutus: 2 kuukautta
  • Turhautuminen ja kontrollin menetys: 1 kuukausi
  • Koetat saada  tekemiseen järkeä netistä löytyneen verkkokurssin avulla.
  • Tulet tasannevaiheeseen
  • Turhaudut joten päätät…
  • Aloittaa voiman ja lihaksen kasvattamisen, mutta…
  • Painonnousun pelko iskee
  • Epätoivoinen laihdutus 2 kuukautta…
  • Ja tämä sykli jatkuu pahimmillaan vuosia.

Usein tässä toimintamallissa yritetään ensin kovaa kontrollia ja sitten taas kehon kuuntelua ilman selkeää suunnittelua. Mutta tiesitkö, että tämä lyhytjänteinen toimintamalli aiheuttaa usein aineenvaihdunnan hidastumisen, tasannevaiheet ja terveysongelmia.

Et ole enää aloittelija, joten mietit mitä seuraavaksi? Olet hankkinut paljon tietoa treenaamisesta ja ravinnosta, ja koet että suurin osa tarjolla olevista verkkokursseista ja valmennuksista on suunnattu pääasiassa aloittelijoille ja elämäntapamuutoksen tueksi. 

Tavoitteenasi on saada urheilullisen näköinen keho ja selvää kehitystä voimatasoihin kyykyssä, maastavedossa, penkkipunnerruksessa, samalla kehittäen kehonhallintaa ja voimaa oman kehon painolla tehtäviin liikkeisiin kuten leuanvetoon ja punnerruksiin.

Haluat oppia tuntemaan kuinka kehosi toimii ja löytää siihen yhteyden ja luottamuksen, mutta se tuntuu vaikealta. Selkeä prosessi on edelleen hukassa.

Valmentajina Rebel Liftersillä näemme kuinka suurin osa aktiiviharrastajista ja tavoitteellisista treenaajista koettaa ratkaista tilannetta keskittyen vääriin asioihin ja nämä virheet olemme tehneet itsekin.

Käytät kaiken energiasi ja vapaa-aikasi tiedon hankkimiseen treenaamisesta ja ravinnosta.

Luet kirjoja ja käyt kursseja. Mittaat stressitasoja ja treenikuormitusta tai koetat tehdä enemmän: lisätä treeniä tai tiukentaa ruokavaliota.

Mutta kaikesta tästä huolimatta treeneissä kehittyminen ja kehonkoostumuksen muokkaaminen tuntuu hankalalta, hämmentävältä ja olevan ulottumattomissa.

Toiveikkuus siitä, että saat selvitettyä kaiken itse ja pääset urheilulliseen ja vahvaan kuntoon, vaihtuukin lannistukseen.

Tieto on hyödyllistä, mutta väitämme, ettet enää tarvitse enempää tietoa.

Tässä valmennuksessa opit selkeän prosessin, jolla tieto menee käytäntöön.

Kun etenet selkeän kaavan mukaan, seuraat edistymistäsi systemaattisesti, keskustelut valmentajan kanssa ja saat yksilölliset toimintaohjeet, alat saada tuloksia niin fyysiselle kuin psyykkiselle puolelle.

Käytä aikasi keskittyen itse prosessiin ja tekemiseen, saat enemmän tuloksia kehonkoostumukseen ja voimatasoihin kuin aikaisemmin samalla (tai jopa vähemmällä) työmäärällä.

Power Body Project -malli

Oletko valmis työskentelemään systemaattisella otteella ja haluat edetä terveys edellä? Kaavamme kohti toimivaa aineenvaihduntaa, urheilullista ulkonäköä sekä vahvaa ja tervettä kehoa näyttää tältä:

N

Rakentava vaihe: rakenna enemmän lihasta ja voimaa

N

Laihdutusvaihe: polta rasvaa fiksusti, ilman kitudieettejä

N

Laihdutuksesta palautuminen: käänteinen dieetti ja ruokamäärän lisääminen

N

Rakentava vaihe: rakenna lihasta ja voimaa

PBP valmennuksen alussa kartoitamme lähtötilanteesi ja luomme sen pohjalta selkeän suunnitelman tavoitteidesi saavuttamiseksi, edeten ylläolevan kaavan mukaan.

Tässä mallissa olet energiatasapainossa suurimman osan vuodesta. Luvassa ei siis ole kituuttamista minikaloreilla, vaan seuraat toimivaa systeemiä, jossa laihdutus on vain pienessä sivuroolissa silloinkin kun se on yksi tavoitteista. Lopputuloksena on toimiva aineenvaihdunta sekä fyysisesti ja henkisesti vahva keho. Kaiken tämän sivutuotteena saavutat urheilullisen ulkonäön.

PBP ei ole geneerinen verkkovalmennus, jota ystäväsi noudattavat (ja joita sinäkin olet ehkä aiemmin ostanut saamatta tuloksia). PBP etävalmennus on yksilövalmennusta, jossa saat tukiverkon, selkeän suunnitelman, räätälöidyn ja jaksotetun treeni- ja ravintosuunnitelman. Haluamme opettaa mallin, jota voit seurata myös valmennuksen päättymisen jälkeen.

Tämä valmennus on sinulle jos:

Haluat tehdä asioita terveys edellä

Sinulla on taustaa saliharjoittelusta vähintään vuosi.

Haluat polttaa rasvaa niin, että näytät urheilulliselta.

Haluat oppia kuinka kehosi toimii ja luoda siihen paremman yhteyden

Haluat saada salitreeniltä voimaa ja suorituskykyä

Haluat kasvaa myös henkisesti vahvemmaksi

Haluat lopettaa syömisen ja treenaamisen jatkuvan ylianalysoimisen

Haluat, että syöminen on normaalia

Haluat päästä eroon laihdutuskeskeisyydestä

Olet valmis treenaamaan vähintään 3 kertaa viikossa salilla

Haluat varmistaa, että teet asiat oikein ja niin, että kehityt myös jatkossa

Tämä valmennus EI ole sinulle jos:

Etsit pikaratkaisuja laihdutukseen.

Et ole lainkaan kiinnostunut salitreenistä ja voiman hankinnasta.

Et ole aiemmin treenannut salilla.

Et ole valmis työskentelemään tavoitteidesi eteen.

Et halua tehdä mitään muutoksia nykyisiin treeneihin tai ruokailuihin.

ASIAKASPALAUTE - Jenni Puoliväli

ASIAKASPALAUTE - Jenni Puoliväli

Koin, että valmennuksen aikana opin kuuntelemaan kehoani yhä paremmin.

  
Olen Jenni Puoliväli, 29-vuotias lääkäri ja crossfit-urheilija. Kilpailen myös painonnostossa SM-tasolla.
  
Minulla oli vuosien ajan haasteita alaraajojen kiputilojen/ylirasituksen kanssa. Ajoittain oli parempia vaiheita, mutta aina pidemmän treenijakson jälkeen tuli jonkinlaisia ongelmia, jotka vaikeuttivat treenaamista.
  
Ravitsemus oli itsellä jo aika hyvällä mallilla ennen valmennusta, mutta muutamia pieniä viilauksia tehtiin Anun kanssa, jotka helpottivat entisestään tervettä ja riittävää syömistä. Tehtiin todella paljon perustaa kropassani kuntoon ja koin, että sen aikana opin kuuntelemaan kehoani yhä paremmin.
  
Tällä hetkellä panostan eniten omaan uraani lääkärinä, mutta haluan edelleen kehittyä crossfitissä ja kilpailla, mikäli muu elämäntilanne sen sallii. Mahdollisesti myös myöhemmin asetan kilpailullisia tavoitteita crossfitissä.

Power Body Project

Tätä on luvassa!

Mitä valmennus sisältää?

Yksilölliset treeniohjelmat salille koko valmennusajalle.

Treeniohjelmat vaihtuvat 3-4 viikon välein. Sinä päätät kuinka usein treenaat salilla! Me rakennamme treeniohjelmat sen pohjalta. (Treenaathan kuitenkin vähintään 3 kertaa viikossa.) Ensin rakennamme vahvan pohjan peruskunnolle, liikehallinnalle ja liikkuvuudelle. Tämä takaa myös turvallisen harjoittelun jatkossa. Tämän jälkeen siirrymme vaativampiin treenitekniikoihin ja voiman maksimaaliseen lisäämiseen. Löydät treeniohjelmistasi aina jotain uutta, joten et kyllästy saman toistamiseen.

Meillä et tee maratoni-sessioita salilla! Koska jaksotamme harjoittelua, kuormitus on aina sopivalla tasolla. Näin kehityt mutta et ylikuormitu.

Ohjeet energiasysteemitreeneihin

Treeniohjelmien yhteydessä saat ohjeet energiasysteemien treenaamiseen. Huolehdit siis myös anaerobisen ja aerobisen kunnon kehittämisestä.

Ohjeet lämmittelyihin

Saat ohjeet oikeaoppisten lämmittelyiden tekemiseeen. Näin vältät loukkaantumiset treeneissä ja kehität samalla liikkuvuutta ja tukilihasten stabiliteettia. Meillä et polje treenin alkuun pelkkää kuntopyörää ja pyörittele käsiä.

Ohjausta makropohjaiseen JA intuitiiviseen syömiseen

Tässä valmennuksessa et syö jatkuvasti liian vähän. Ravintovalmennuksemme ei pohjaudu vain yhteen metodiin, vaan käytämme useita eri lähestymistapoja tiettyjen jaksojen ja tavoitteiden mukaan. Sen lupaamme, että meiltä et saa ruoka-aineiden kieltolistoja, ääridieettejä tai muitakaan ehdottomuuksia. Tulokset eivät ole niistä kiinni. Päin vastoin.

l

Seurantalomakkeen, jolla seuraatte edistymistäsi yhdessä valmentajan kanssa

Pysy tilivelvollisena valmentajalle seurantalomakkeen avulla. Seurantalomakkeen täyttäminen auttaa sinua myös seuraamaan kehitystäsi ja opit enemmän oman kehon toiminnasta. Saat valmentajalta palautteen edistymisestäsi ja tarvittavat muutosehdotukset viikottain.

Kuukausittaiset valmennustapaamiset


Tapaat valmentajaa kasvotusten videopuhelun avulla aina treeniohjelman vaihdon yhteydessä 3-4 viikon välein. Pääset näkemään treeniohjelman liikkeet ja kysymään niistä livenä valmentajaltasi. Samalla käytte läpi kuukauden aikaista kehitystä treenin ja ravinnon osalta ja luotte yhdessä toimintasuunnitelman seuraavalle kuukaudelle.

w

Yhteys valmentajaan Voxer -sovelluksen kautta

Voit aina kysyä mitä tahansa valmentajaltasi Voxer -sovelluksella ja me vastaamme sinulle 24 tunnun kuluessa ma-to välillä.

ASIAKASPALAUTE - Mari Kaleva

Itseluottamus ja myös itsekunnioitus kasvoi uusiin sfääreihin, kun sain salilla aikaiseksi asioita, joita kuvittelin, että "vaan muut tekee".

Hakeutuessani etävalmennukseen Rebel Liftersille olin aika kyllästynyt treenaamisen. Olin loputtoman väsynyt treenaamaan ja syömään ulkonäön takia. Kaiken takana oli enemmän tai vähemmän (yleensä enemmän) tarve pysyä hoikkana. Treenaamisesta puuttui tavoite ja systemaattisuus, junnasin samoja juttuja kuin aina ennenkin. Halusin kehittyä ja ennen kaikkea saada lisää voimaa.

Se mitä puolen vuoden etävalmennuksesta sain, oli enemmän kuin olisin osannut arvata. Ensinnäkin treenaamisesta tuli taas hauskaa. Valmentajan tekemä treeniohjelma minun tarpeisiini mahdollisti sen, että pystyin keskittymään tekemiseen. Hyvin ja hartaasti. Kehitystä tuli ja luotto omaan kehoon kasvoi koko ajan.

Samanaikaisesti mietittiin syömistä. Ensin tavoitteena oli syödä riittävästi ja sitten päästä pikku hiljaa ” normaaliin” syömiseen, eli pois kaiken syömisen miettimiseatä ja punnitsemisesta. Ihan ongelmatontahan se ei ollut, mutta viikottaisissa keskusteluissa Anun kanssa sain purkaa ajatuksiani ja pohtia ääneen mikä on tärkeää, esim mahdollisimman hoikkana pysyminen vai energian saaminen treenien kehittämiseen. Jälkimmäinen voitti.

Valmennuksen loppuessa koin kliseisesti olevani uusi minä. Teen penkkiä, kyykkään ja vedän leukoja ja se on mulle nykyään ihan perusjuttua.

Nyt on semmonen meininki, että en treenaa saavuttaakseen jonkun lopputuloksen vaan rakkaudesta lajiin.

Jos et vielä painanut ”hae valmennukseen” -nappia, lue tämä:

Epäröitkö muutoksen tekemistä treeni- ja ravintorutiineihin valmentajan avustuksella? Ehkä mietit mitä uutta voisit tästä oppia, kun tiedät jo niin paljon. Ehkä olet aiemmin käynyt verkkokursseja saamatta tuloksia ja tämä on tuntunut rahan ja ajan haaskaukselta.

”Miksi tarvitset valmentajaa, kun kaikki tieto löytyy netistä ilmaiseksi?
”Kyllähän nyt sinun pitäisi pystyä tekemään muutos itse!”

Totuus on, että hyvät asiat tapahtuvat harvoin yksin.

Olet ehkä opiskellut ja lukenut treenistä ja ravinnosta, mutta olet silti tullut tasannevaiheeseen. Tämä johtuu siitä, että pelkkä opiskelu tai pelkän treeniohjelman tai ruokavalion tekeminen tai noudattaminen ei vastaa valmentamista.

Valmennus on vuorovaikutusta kahden ihmisen välillä.

Valmennuksen tehtävänä on antaa tukea ja rikastuttaa omaa ajattelua. Se antaa työkaluja ja keinoja, joilla pääset yli tasannevaiheista etkä iskeydy niihin enää uudestaan. Rebel Liftersin etävalmennuksessa et siis saa pelkkää treeniohjelmaa ja ruokavaliota, vaan saat myös tukea koko valmennusajalle. Opit prosessin, joka vie sinut kohti tavoitetta nopeammin.

Valmentaja luo treeniohjelmille ja ravitsemukselle pitkäaikaisen jatkumon, jossa ohjeet ja ohjelmat seuraavat toinen toisiaan.

Valmentajan kanssa ylität tasannevaiheet moninkertaisesti ja saat aikaan enemmän.

Lähestymistapamme

Me Rebel Liftersillä laitamme aina terveyden etusijalle, ja huolehdimme palautumisestasi ja aineenvaihdunnastasi. Käyttämämme treeniohjelmoinnin ja ravitsemuksen jaksotusmalli tekee valmennettavistamme nopeasti aiempaa vahvempia. Kehittyminen salilla lisää motivaatiota, eikä tekeminen keskity pelkästään ulkonäköön. Kehonkoostumusta muokkaamme armeliaasti, emme pakottamalla. Tarjoamme pysyvyyttä, tasapainoa ja paljon motivaatiota pitkälle aikavälille.

Miksi 4 kuukautta?

Ensimmäisen valmennusjakson pituus on neljä (4) kuukautta. Pysyviä tuloksia syntyy vain pitkäjänteisellä työllä ja kärsivällisyydellä. Neljässä kuukaudessa pystyt käymään läpi kokonaisen treenisyklin, jonka aikana näet huomattavaa parannusta voimatasoissa ja kehonkoostumuksessa. Olemme varmoja, että haluat jatkaa valmennusta myös ensimmäisen neljän kuukauden jälkeen (koska useat muutkin valmennettavamme jatkavat), joten tarjoamme sinulle jatkomahdollisuutta kun ensimmäinen neljän kuukauden valmennusjakso lähestyy loppuaan.

Muutokseen lähteminen koetaan usein epämukavana hyppynä tuntemattomaan.

Ehkä juuri siksi ajattelet tässä kohtaa ”taidan hakea valmennukseen myöhemmin, nyt ei ole oikea hetki” tai ”en tarvitse tätä juuri nyt”.

Mutta päästämällä irti vanhasta, saavutat sen mitä valmennettavamme Mari sanoi: ”Valmennuksen loppuessa koin kliseisesti olevani uusi minä.”

Ja koska 97% ajatuksistamme on samoja kuin eilen, tulet todennäköisesti miettimään valmennuksen aloitusta vielä useiden kuukausien kuluttua.

 

Power Body Project

Tule mukaan!

Oletko valmis aloittamaan?

Klikkaa painiketta alhaalta jättääksesi hakemuksen PBP -valmennukseen. Mikäli hyväksymme hakemuksen, saat ajanvaraussähköpostin maksutonta konsultaatiopuhelua varten. Maksuttomassa konsultaatiopuhelussa keskustelet valmentajan kanssa tavoitteistasi ja miten autamme sinua saavuttamaan ne. Jos olet sopiva henkilö valmennukseen kutsumme sinut mukaan Power Body Projectiin.

Kuukausihinta 320/kk, 4 kuukauden sopimusjaksolla.

Tiedämme, että haluat työskennellä pitkäjänteisesti ja jatkaa valmennusta myös neljän kuukauden jälkeen. Tässä vaiheessa saat kuukausihintaan alennuksen.

Tämä on sijoitus itseesi.

Toisin kuin ne 5 verkkokurssia, jotka olet aiemmin käynyt, tämä on sijoitus itseesi. Tämä ei ole geneerinen ryhmäohjelma.

Yksilövalmennuksessa teet pysyviä muutoksia ajatus- ja toimintamalleihisi. Opetamme sinulle selkeän ja yksilöllisen prosessin jota seuraamalla saat enemmän tuloksia kuin muissa valmennuksissa. Valmennus tapahtuu aina kahden ihmisen välillä keskinäisessä kanssakäymisessä, ei facebook-ryhmissä tai kylmiä, valmiiksi nauhoitettuja videoita katselemalla.