Urheiluvalmennus

Huomioimme valmennuksissa pienetkin yksityiskohdat.
Maan paras osaaminen takaa parhaat tulokset.

Huolehdimme urheilijan voima- ja oheisharjoittelusta, jolloin sinä voit keskittyä paremman urheilusuorituksen tekemiseen lajitreeneissä ja kisasuorituksessa. Valmennusfilosofiamme on antaa sinulle tämän maan paras osaaminen ja vielä hieman enemmän. Huomioimme kaikki huippusuorituskyvyn vaatimat osa-alueet ja käytämme aikaa huolelliseen suunnitteluun. Jokainen urhelija on meille yksilö, josta haluamme pitää huolta parhaalla mahdollisella tavalla. Tiedämme, että sinä haluat menestyä ja siksi teemme piiruntarkkaa työtä menestyksesi eteen. Teemme enemmän kuin treeni- ja ravinto-ohjelman. Teemme salitiedettä, jolla sinä saat enemmän tuloksia kuin missään muualla.

Voima
Maksimivoima on yksi osatekijä voimantuotossa. Se korreloi positiivisesti kaikkiin muihin voiman osa-alueisiin kuten nopeuteen ja räjähtävyyteen, ja tästä on hyötyä lajissa kuin lajissa.

Nopeus ja räjähtävyys

Haluaisitko olla askeleen edellä vastustajaa? Hitaus ei ole hyvästä missään lajissa. Kun kehitämme nopeutta ja räjähtävyyttä, liikut nopeammin ja olet parempi ja menestyksekkäämpi urheilija.

Anaerobinen ja aerobinen

Aerobinen ja anaerobinen kestävyys optimoidaan aina lajikohtaisesti, sillä jokaisella lajilla on omat vaatimukset näiden ominaisuuksien suhteen.

Taito ja liikehallinta

Pelkkä voima ei riitä. Pystyt tuottamaan voimaa taloudellisesti, tehokkaasti ja turvallisesti. Jos olisit ampuja, emme opeta sinulle ampumista, vaan opetamme perustan tuelle, jotta voit ampua tarkasti.
Harjoitteluympäristö
Rebel Liftersin harjoittelukeskus on tehty urheiluvalmennukseen. Meillä ei ole ruuhkaa, sillä käyttäjäkuntana ovat vain valmennettavat. Eihän jääkiekkoilijakaan pelaa salibandymailalla. Miksi siis treenaisit huonoilla tai keskinkertaisilla välineillä?
Ravinto
Riittävä ja monipuolinen ravinto mahdollistaa uuden rakentamisen ja kehon vahvistumisen. Pyrimme siihen, että suorituskykyä edistävä ruokailu on sinulle helppoa ja rentoa.
Kehonkoostumus

Kehonkoostumus kannattaa aina optimoida lajille sopivaksi. Suurin merkitys tästä on painoluokkalajeissa. Mitä voimakkaampi olet kehonpainoosi nähden, sen parempi olet lajissasi.

Lepo ja palautuminen
Kehittyminen tapahtuu levossa. Lepo on tärkeä osa suorituskykyä ja siksi huolehdimme, että palautuminen toimii. Huomioimme unen ja levon osana harjoittelua.

Mieli ja rentous

Miten yhdistää arki ja harjoittelu rennosti? Miten löytää rentoutta harjoitteluun? Pyrimme auttamaan sinua kohti mielekkäämpää harjoittelua ja löytämään sopivan keskittymisen tason.

Yhteistyöverkostot

Yhdessä olemme vahvempia! Olemme työskennelleet liikunta- ja hyvinvointialalla vuosia. Tässä ajassa olemme kehittäneet laajan yhteistyöverkoston psykologeista, lääkäreistä, fysioterapeuteista jne. Saat aina sitä apua mitä eniten tarvitset.

Haluatko olla osa huippu-urheilun tulevaisuutta?
Se on tässä. Kehitä paras versio itsestäsi urheilijana ja ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella!

Referenssit

Valmennuksessamme ovat olleet kymmenet kilpa- ja huippu-urheilijat, jotka luottavat osaamiseemme.

Urheilijamme voivat luottaa osaamiseemme ja voimme rehellisesti, rinta rottingilla kertoa valmentaneemme seuraavia urheilijoita. Katso kuinka tulokset puhuvat puolestaan näiden urheilijoiden kohdalla. Haluaisitko sinä, että rakennamme sinulle tietä kohti tavoitteitasi olivatpa ne kuinka korkealla tahansa.

Ville Lajunen, Jääkiekko, Spartak Moskva (KHL)

Teemu Pulkkinen, Jääkiekko, Las Vegas Golden Knights (NHL)

 

Alexander Ruuttu, Jääkiekko, KalPa

Jere Sallinen, Jääkiekko, Helsingin Jokerit (KHL)

 

Ville-Vesa Vainiola, Jääkiekko, KalPa

 

Kimmo Wossilus, Amerikkalainen jalkapallo

Henrik Tallbacka, kahvakuulaurheilu

Heikki on vastannut oheisharjoitteluni suunnittelemisesta vuoden ajan. Eniten olemme keskittyneet liikehallintani sekä heikkouiksieni kehittämiseen. Kestävyyteni on riittävä, mutta voimantuottoa kehittämällä olen parantanut suoritustani huomattavasti. Treenasin ennen Heikkiä liian kovaa, ja vaikka tulokseni koko ajan paranivat, en usko että olisin pystynyt jatkamaan pitkään vahingoittumatta. Valmennusohjelmat ovat olleet hyvin suunniteltu liikkeiden ja jaksotuksen suhteen. Valmennustapaamisissa olemme keskittyneet tekniikkaan parantaen liikeratoja sekä tuntumaan noston aikana. Iso kiitos Heikille tuesta!

 

Tuula Möttönen, Amerikkalainen jalkapallo, GS

Julius Pamppunen, Voimanosto, IPF

Suomenennätys maastaveto 313 kg sarjaan alle 93 kg.

Kaj Wasenius, Voimanosto, IPF

”Valmennuksessa olennaisin muutos on se, että ohjelmaa vaihdetaan noin 4 viikon välein. Kun ohjelma alkaa selvästi tuottaa tulosta, alkaa olla aika vaihtaa – eikä tehdä lisää sitä samaa ja kovempaa. Lisäksi de-load viikot ihan terveenä on uusi juttu; aikaisemmin de-loadasin vain jos oli joku paikka hajalla tai iski flunssa joka ei millään meinannut lähteä pois…

Toisin sanoen uutta on se, että sen lisäksi että pitää treenata kovaa pitää treenata fiksusti. Tällöin joka liikkeellä, sarjojen määrällä ja pituudella tähdätään johonkin; silloin vastaus kysymykseen miksi tämä tehdään löytyy aina. Tärkeät asiat pitää tehdä oikein ja ei-niin-tärkeitä ei välttämättä ollenkaan.

Mielestäni Heikin valmennuksessa on sopiva tasapaino oikean tieteen ja salitieteen välillä.

Karoliina Seppälä, Voimanosto, IPF

Valmistauduin ekaan kisaan ja kysyin neuvoa, mitä tehdä jos alkaa jännittää: ”Luota systeemiin. Luota siihen, että olet valmistautunut niin hyvin kuin mahdollista, ja olet kisassa sen hetken paras versio itsestäsi.” Ajattelen, että tasainen nousujohteinen kehitys ja onnistumiset perustuvat luottamukseen ja jatkuvaan dialogiin. Luotan valmentajaan ja systeemiin – siihen että käytössäni on parhaat, uusimmat ja perustelluimmat opit, ohjelmoinnit ja ”vetokumiviritykset”, minulle räätälöityinä. Sen jälkeen voi rauhassa keskittyä kyykkäämään, rohkeasti ja syvälle, ja tahkota ennätyksiä.

Katri Hirvonen, kuulantyöntö ja kiekonheitto

Laura Pihkala, CrossFit

Naisten Roller Derby maajoukkueen virallinen fysiikkavalmentaja

Muodostelmaluistelujuokkue Lumineersin fysiikkavalmennus

 

Ja lisäksi muun muassa nämä urheilijat:

  • Antti Kilpeläinen, kahvakuulaurheilu
  • Inkaliina Savolainen, kahvakuulaurheilu
  • Terhi Heino, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Sami Turunen, Paintball, Helsinki Cyclone
  • Ida Sointu, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • AinoLaura Oksman, ratapyöräily, juoksu 5000m
  • Venla Nikula, amerikkalainen jalkapallo, GS
  • Kirsi Suomela, kahvakuulaurheilu
  • Anni Jääskeläinen. Painonnosto
  • Hanna Aronen, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Taru Itäpelto, painonnosto
  • Ida Hellman, pikajuoksu, jalkapallo, beach volleyball
  • Salla Tapio, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Jenni Kujanpää, roller derby, Tampere Rolling Derby
  • Sanna-Maija Loikkanen, kahvakuulaurheilu
  • Sami Rantanen, amerikkalainen jalkapallo, Crocodiles
  • Anu Räisänen, triathlon

Tule valmennukseen!

Oletko kiinnostunut urheiluvalmennuksesta? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella. Kerro meille itsestäsi ja tavoitteistasi. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen heikki@rebellifters.fi.