Urheiluvalmennus

Urheiluvalmennus

Valmennusprosessi huomioi pienetkin yksityiskohdat, jotka tähtäävät parempaan suorituskykyyn lajissasi ja kokonaisvaltaisesti hyvinvoivaan kehoon.

Huolehdimme urheilijan ravintovalmennuksesta sekä voima- ja oheisharjoittelusta, jolloin sinä voit keskittyä paremman urheilusuorituksen tekemiseen lajitreeneissä ja kisasuorituksessa. Toisinsanoen, treenaat saliympäristössä lajissasi vaadittavia ominaisuuksia, jotka siirtyvät lajiin alla olevan kaavan mukaan. Samalla laitamme ravitsemuksesi vastaamaan lajin tarpeita. Lajivalmennuksesta huolehtii edelleen lajivalmentajasi.

Valmennusprosessi huomioi pienetkin yksityiskohdat, jotka tähtäävät parempaan suorituskykyyn lajissasi ja kokonaisvaltaisesti hyvinvoivaan kehoon.

Huolehdimme urheilijan ravintovalmennuksesta sekä voima- ja oheisharjoittelusta, jolloin sinä voit keskittyä paremman urheilusuorituksen tekemiseen lajitreeneissä ja kisasuorituksessa. Toisinsanoen, treenaat saliympäristössä lajissasi vaadittavia ominaisuuksia, jotka siirtyvät lajiin alla olevan kaavan mukaan. Samalla laitamme ravitsemuksesi vastaamaan lajin tarpeita. Lajivalmennuksesta huolehtii edelleen lajivalmentajasi.

Marin Sport Performance -metodi

Marin Sport Performance -metodi

VAIHE 1

Tavoitteiden kirkastaminen ja kehon toiminnan optimointi

  • Ylimenokausi
  • Rakenteellisen tasapainon ohjelmointi
  • Tukilihaksiston vahvistaminen
  • Liikkuvuuden parantaminen.
  • Loukkaantumisten ennaltaehkäisy.
  • Puolierojen tasaaminen.
  • Ravitsemuksen alkukartoitus ja ruokapäiväkirjan analysointi.

VAIHE 2

Suorituskyvyn pohjan rakentaminen 

  • Peruskuntokausi
  • Perusvoiman kehittäminen
  • Perusliikemallien oppiminen
  • Voimantuottonopeuden kehittäminen
  • Yleisten kestävyysominaisuuksien kehittäminen.
  • Urheilijan tapaperusteisen ravitsemuksen oppiminen.

VAIHE 3

Suorituskyvyn siirto lajiin ja lajispesifinen harjoittelu

  • Lajispesifi kausi
  • Maksimivoiman kehittäminen.
  • Lajinomaisen nopeuden ja räjähtävyyden kehittäminen.
  • Lajinomaisen liiketaidon kehittäminen
  • Lajinomaisten kestävyysominaisuuksien parantaminen.
  • Ravitsemuksen optimointi ja riittävyys.

VAIHE 4

Suorituskyvyn huipun saavuttaminen ja kilpailukausi

  • Kilpailukausi
  • Kisakunnon ajoittaminen ja ylläpitäminen.
  • Maksimivoiman ja räjähtävyyden ylläpitäminen.
  • Loukkaantumisten ennaltaehkäisy.
  • Kilpailukauden ravitsemus: painovedot, palautumisen turvaaminen, kilpailupäivän ravitsemuksen suunnittelu.
N

Annamme sinulle maan parhaan urheiluvalmennusosaamisen vuosien kokemuksella.

N

Tapaat valmentajaa 2-8 kertaa kuukaudessa lähivalmennuksessa tai etänä.

N

Huomioimme kaikki suorituskyvyn osa-alueet voimasta räjähtävyyteen ja kestävyyteen. Meillä et siis väännä pelkkää punttia.

N

Teemme piiruntarkkaa työtä ja käytämme aikaa huolelliseen suunnitteluun, jotta sinä menestyt. Aina yksilöllisesti. Aina vasteperusteisesti.

N

Saat enemmän kuin pelkän treeni- tai ravinto-ohjelman. Sytytämme sisäistä motivaatiota ja huomioimme valmennettavan tarpeet.  

Haluatko olla osa huippu-urheilun tulevaisuutta?
Se on tässä. Kehitä paras versio itsestäsi ja hae valmennukseen klikkaamalla alla olevaa painiketta!

Maan paras osaaminen takaa parhaat tulokset.
Ps. Meillä on Suomen parhaat referenssit. Katso ne alta.

Referenssit

Valmennuksessamme ovat olleet kymmenet kilpa- ja huippu-urheilijat, jotka luottavat osaamiseemme.

Urheilijamme voivat luottaa osaamiseemme ja voimme rehellisesti, rinta rottingilla kertoa valmentaneemme seuraavia urheilijoita. Katso kuinka tulokset puhuvat puolestaan näiden urheilijoiden kohdalla. Haluaisitko, että rakennamme sinulle tietä kohti tavoitteitasi olivatpa ne kuinka korkealla tahansa?

Ville Lajunen, Jääkiekko, Spartak Moskva (KHL)

Teemu Pulkkinen, Jääkiekko, Dinamo Minsk (KHL)

Alexander Ruuttu, Jääkiekko, KalPa

Rasmus Rissanen, Jääkiekko, Örebro HK (SHL)

Tommi Kivistö, Jääkiekko, Helsingin Jokerit (KHL)

Jere Sallinen, Jääkiekko, Helsingin Jokerit (KHL)

Ville-Vesa Vainiola, Jääkiekko, KalPa

Tuomas Kokkonen, BJJ & Lukkopaini

Lauri Vainio, Amerikkalainen jalkapallo, Berlin Rebels

Tuula Möttönen, Amerikkalainen jalkapallo, Roosters

Julius Pamppunen, Voimanosto, IPF

Suomenennätys maastaveto 313 kg sarjaan alle 93 kg.

Katri Hirvonen, kuulantyöntö ja kiekonheitto

Kimmo Wossilus, Amerikkalainen jalkapallo

Jyrki Nurminen & Santeri Sirén, Beach Volley Team TMR Invest

Laura Pihkala, CrossFit

Samuli Kyrönviita, Kuulantyöntö

Heli Onikki, Kahvakuulaurheilu

Anni Jääskeläinen, Painonnosto

Kristiina Junttu, Painonnosto

Jouko Kiesiläinen, Voimanosto, IPF

Noudatettuani Anun ohjeita painoni on tippunut ja palaudun treeneistä paljon paremmin. Mikä hauskinta, syömisiäni ei ole vähennetty – päinvastoin! Ravinto-ohjelma oli linjassa treenitapani kanssa: ei kikkailuja, isoihin linjoihin keskittyvää ja tehokasta.

Valmennussuhde vaatii onnistuakseen valmentajalta ja valmennettavalta samankaltaisuutta. Itse uskon suuriin linjoihin, tutkittuun tietoon ja käytännön kokemukseen. Anu on samanlainen: hän painottaa olennaista, perustaa näkemyksensä ravintotieteeseen ja osaa ohjata urheilijaa. Suosittelen Anun valmennusta kaikille urheilijoille, jotka haluavat optimoida harjoittelunsa ravinnon osalta.”

Kaj Wasenius, Voimanosto, IPF

”Valmennuksessa olennaisin muutos on se, että ohjelmaa vaihdetaan noin 4 viikon välein. Kun ohjelma alkaa selvästi tuottaa tulosta, alkaa olla aika vaihtaa – eikä tehdä lisää sitä samaa ja kovempaa. Lisäksi de-load viikot ihan terveenä on uusi juttu; aikaisemmin de-loadasin vain jos oli joku paikka hajalla tai iski flunssa joka ei millään meinannut lähteä pois…

Toisin sanoen uutta on se, että sen lisäksi että pitää treenata kovaa pitää treenata fiksusti. Tällöin joka liikkeellä, sarjojen määrällä ja pituudella tähdätään johonkin; silloin vastaus kysymykseen miksi tämä tehdään löytyy aina. Tärkeät asiat pitää tehdä oikein ja ei-niin-tärkeitä ei välttämättä ollenkaan.

Mielestäni Heikin valmennuksessa on sopiva tasapaino oikean tieteen ja salitieteen välillä.

Karoliina Seppälä, Voimanosto, IPF

Valmistauduin ekaan kisaan ja kysyin neuvoa, mitä tehdä jos alkaa jännittää: ”Luota systeemiin. Luota siihen, että olet valmistautunut niin hyvin kuin mahdollista, ja olet kisassa sen hetken paras versio itsestäsi.” Ajattelen, että tasainen nousujohteinen kehitys ja onnistumiset perustuvat luottamukseen ja jatkuvaan dialogiin. Luotan valmentajaan ja systeemiin – siihen että käytössäni on parhaat, uusimmat ja perustelluimmat opit, ohjelmoinnit ja ”vetokumiviritykset”, minulle räätälöityinä. Sen jälkeen voi rauhassa keskittyä kyykkäämään, rohkeasti ja syvälle, ja tahkota ennätyksiä.

Henrik Tallbacka, kahvakuulaurheilu

Heikki on vastannut oheisharjoitteluni suunnittelemisesta vuoden ajan. Eniten olemme keskittyneet liikehallintani sekä heikkouiksieni kehittämiseen. Kestävyyteni on riittävä, mutta voimantuottoa kehittämällä olen parantanut suoritustani huomattavasti. Treenasin ennen Heikkiä liian kovaa, ja vaikka tulokseni koko ajan paranivat, en usko että olisin pystynyt jatkamaan pitkään vahingoittumatta. Valmennusohjelmat ovat olleet hyvin suunniteltu liikkeiden ja jaksotuksen suhteen. Valmennustapaamisissa olemme keskittyneet tekniikkaan parantaen liikeratoja sekä tuntumaan noston aikana. Iso kiitos Heikille tuesta!

Naisten Roller Derby maajoukkueen virallinen fysiikkavalmentaja

Muodostelmaluistelujuokkue Lumineersin fysiikkavalmennus

Joko vakuutuit osaamisestamme?

Lisäksi valmennuksessa ovat olleet muun muassa:

 
  • Eemeli Majamaa, voimamiesurheilu
  • Antti Kilpeläinen, kahvakuulaurheilu
  • Joakim Hlavaty, Lacrosse, Helsingin Chiefs
  • Inkaliina Savolainen, kahvakuulaurheilu
  • Terhi Heino, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Sami Turunen, Paintball, Helsinki Cyclone
  • Ida Sointu, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • AinoLaura Oksman, ratapyöräily, juoksu 5000m
  • Venla Nikula, amerikkalainen jalkapallo, GS
  • Kirsi Suomela, kahvakuulaurheilu

 

  • Taru Itäpelto, painonnosto
  • Hanna Aronen, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Ida Hellman, pikajuoksu, jalkapallo, beach volleyball
  • Salla Tapio, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Jenni Kujanpää, roller derby, Tampere Rolling Derby
  • Sanna-Maija Loikkanen, kahvakuulaurheilu
  • Sami Rantanen, amerikkalainen jalkapallo, Crocodiles
  • Anu Räisänen, triathlon

Ketä olemme ja mitä osaamme?

Jos etsit maailmanluokan tavoitteiden toteutukseen maailmanluokan valmennusosaamista, olet oikeassa paikassa. Olitpa kilpa- tai huippu-urheilija tai liikunta-alan ammattilainen, saat meiltä valmennusta ja koulutusta joka nostaa sinut seuraavalle tasolle. Tiedämme, että huippujen auttaminen vaatii huippuosaamista ja siksi kouluttaudumme jatkuvasti lisää.

Anu Marin

Anu Marin

Urheilijoiden ravinto- ja voimaharjoitteluvalmentaja, tietokirjailija

Suorituskykyyn ja aineenvaihdunnan toiminnan optimointiin keskittynyt tietokirjailija sekä voimaharjoittelu- ja ravintovalmentaja. Hän on kirjoittanut tietokirjat ”Aktivoi aineenvaihduntasi” (Otava 2017) ja ”Laihdutuskoodi” (Otava 2018) ja hänellä on useiden vuosien kenttäkokemus valmentajana ja luennoitsijana. Urheilutaustaa Anulta löytyy klassisesta voimanostosta (IPF). Rebel Lifters on Anun kolmas valmennusyritys.

ANUN KOULUTUS

  • Trainer4you: Hyvinvointivalmentaja, 2010, Vuokatti
  • Trainer4you: Kuntosalivalmentaja, 2010, Vuokatti
  • Trainer4you: Personal trainer, 2011, Vuokatti
  • Vuokatin urheiluopisto: Aikuisliikunnan ohjaajan amt, 2011, Vuokatti
  • Tiimiakatemia: Yrittäjän ammattitutkinto / Tulisielut, 2013, Kajaani
  • Poliquin Group: Strength and Wellness Conference 2013, Boston, USA
  • Precision Nutrition Certification -ravintovalmentajakoulutus
  • Poliquin Group: Poliquin International Certification Program (PICP) level 1 & 2, Rhode Island, 2014
  • Spartan Gear: Bodyweight ohjaajakoulutus, 2014, Turku
  • SPNL: Kahvakuulaohjaaja 1, 2014, Vierumäki
  • Optimoi voimantuotto seminaari, Helsinki, 2015
  • Charles Poliquin: Modern trends in hypertrophy seminar, Helsinki, 2015
  • Poliquin Group: Body Composition Training Camp, 2015, Rhode Island, USA
  • Helsingin psykoterapiainstituutti: Mindfulness peruskurssi, 2015, Helsinki
  • SPNL: Painonnoston ohjaajakoulutus 1, 2015, Helsinki
  • Kari Suomalainen: Kehonhuolto, faskia ja treeniflow, Helsinki, 2015
  • Firstbeat hyvinvointianalyysin käyttäjäkoulutus, Helsinki 2016
  • Optimal training seminar & Optimal training seminar -urheilu ja suorituskyky
  • Ravitsemustieteen perusopinnot 25 op, 2016-2017, Helsingin yliopisto
  • FIHF Ravintovalmentaja, 2017
  • Urheiluravitsemuksen perusopinnot 30 op, 2017-2018, Itä-Suomen yliopisto
  • Terveystieteen perusopinnot 30 op, 2018-2019, Itä-Suomen yliopisto
  • Kilo Strength Society, Sports Specific Training Camp, 2018, Kalifornia, USA
  • Optimal Performance Center Finland Oy:n perustaja ja omistaja vuodet 2015-2017.
  • Rebel Lifters Oy:n perustaja ja valmentaja vuosina 2017-jatkuu edelleen
Heikki Marin

Heikki Marin

Urheilijoiden ravinto- ja voimaharjoitteluvalmentaja, kouluttaja

On työskennellyt useiden vuosien ajan voimaharjoitteluvalmentajana kilpa- ja huippu-urheilun parissa. Työnkuvaan kuuluu yksilöity kokonaisvaltainen urheilijavalmennus, luennointi ja kouluttaminen. Hänen valmennettavansa ovat saavuttaneet kymmeniä SM-, EM-, MM-tason mitalia yli kymmenessä lajissa maailman laajuisesti alle kolmen vuoden aikana. Omat urheilusaavutukset yltävät mm. ilman varusteita tehtyihin yli kahdensadan kilon kyykkyihin sekä 285 kg:n maastavetoon. Kilpailutaustaa häneltä löytyy voimanostosta.

HEIKIN KOULUTUS

  • Vierumäen Urheiluopisto: Valmentajan ammattitutkinto, 2015-2016
  • Vierumäen urheiluopisto / SPNL: Painonnoston ohjaajakoulutus 1, 2013
  • Vierumäen urheiluopisto / SPNL: Painonnoston ohjaajakoulutus 2, 2014
  • Vierumäen urheiluopisto / SVNL: Voimanostovalmentaja taso 1, 2016
  • Precision Nutrition Certification -ravintovalmentajakoulutus, 2014
  • FIHF Ravintovalmentaja, 2017
  • Certified Weightlifting Performance Coach (NASM CEU), Wil Fleming, 2017
  • Certified Speed & Agility coach (NASM CEU), Patrich Beith, Lee Taft, 2016
  • Poliquin Group: Acute & Chronic Injury Rehabilitation, Rhode Island, 2015
  • Poliquin Group: Advance Injury Rehabilitation: Hamstrings & Adductors, Rhode Island, 2015
  • Poliquin Group: Fat Loss Training Camp, Rhode Island, 2015
  • Poliquin Group: Poliquin International Certification Program (PICP) level 1 & 2, Rhode Island, 2014
  • Poliquin Group: Poliquin International Certification Program (PICP) level 3, Rhode Island, 2015
  • Poliquin Group: Poliquin International Certification Program (PICP) level 4 , Rhode Island, 2015
  • Poliquin Group: Strength and Wellness Conference, 2013, Boston, USA
  • Charles Poliquin: Modern trends in hypertrophy seminar, Helsinki, 2015
  • Jyväskylän yliopisto: International Symposium on Exercise Physiology: Focus on High-Intensity Training and Nutrition, 2014
  • Jyväskylän yliopisto: International Symposium: Combined Endurance and Strength Training for Physical Fitness and Sports Performance: From Science to Practice, 2015
  • Jyväskylän yliopisto: International Symposium: Biomechanics of Human Movement: Mechanisms and Methods, 2016
  • Jyväskylän yliopisto: International Symposium:  Mechanisms of adaptation to exercise training, 2017
  • Anatomy trains: Tervettä suorituskykyä: olkapää ja hartiarengas, 2018, Turku
  • Anatomy trains: Tervettä suorituskykyä: Alaraaja, 2018, Turku
  • Anatomy trains: Tervettä suorituskykyä: keskivartalo, 2018, Turku
  • AFPT Convention, 2016, Oslo
  • Frans Bosch, Paul Venner, Valmentajaklinikka Spesial, 2016, Helsinki
  • Andy Bolton: Maastavetoseminaari, 2013, Iisalmi
  • Westside barbell -seminaari, 2014, Helsinki
  • MDD Terveyspalvelut: Täydentäviä koulutuksia (mm. hivenaineanalyysin tulkinta), 2014, Helsinki
  • HE Fysio / Terho Heinola: Fascian anatomia ja toiminnan teoria, Helsinki, 2014
  • Optimoi voimantuotto seminaari, Helsinki, 2015
  • Kari Suomalainen: Kehonhuolto, faskia ja treeniflow, Helsinki, 2015
  • Vilho Ahola LL, Sanna Eloranta ft: Säästöliekki koulutus, Helsinki 2015
  • Tapio Malinen Ps: Helsingin psykoterapiainstituutti, Stressinhallinta tietoisen ja hyväksyvän läsnäolon (mindfulness) avulla, Helsinki 2016
  • Firstbeat hyvinvointianalyysin käyttäjäkoulutus, Helsinki 2016
  • Kilo Strength Society, Sports Specific Training Camp, 2018, Kalifornia, USA
  • Optimal Performance Center Finland Oy:n perustaja ja omistaja vuodet 2015-2017.
  • Optimal Sport Academyn voimaharjoittelun päävalmentajana ja kehittäjä vuosina 2015-2017.
  • Rebel Lifters Oy:n perustaja, toimistusjohtaja ja valmentaja vuosina 2017-jatkuu edelleen

Tule valmennukseen!

Oletko kiinnostunut urheiluvalmennuksesta? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella. Kerro meille itsestäsi ja tavoitteistasi. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen heikki@rebellifters.fi.