Blogi

Rebel Liftersin ravinto- ja treenivinkit kohti vahvaa kehoa ja terävää mieltä.

Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Tässä postauksessa käymme läpi miltä näyttää oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. Tämä lämmittely toimii ennen salia, mutta sopii myös mainiosti esim. kestävyysjuoksijalle ennen juoksulenkkiä. Käyttämämme lämmittelymalli toimii myös taitoharjoittelu- ja kehonhuolto-osiona, joista on hyötyä kaikentasoisille harjoittelijoille.

Helppo pulled pork vegaanisena!

Tämä helppo pulled pork valmistuu täysin vegaanisena ja sulattaa jopa paatuneimmankin lihansyöjän sydämen. Resepti sopii hyvin myös liikkujan ruokavalioon, sillä se sisältää runsaasti proteiinia. Valmistusaika on vain n. 20min.

Penkki ei kehity! Neljä selkeää vinkkiä penkkipunnerruksen parantamiseen.

Jos olet huomannut, että penkki ei kehity, niin tässä postauksessa käymme läpi vinkkejä joilla useimmat ovat saaneet penkkipunnerruksen jumikohdat ylitettyä. Ota vinkit talteen siis tästä!

Kuinka tulla vahvaurheilijaksi – osa 3/4: Miten voimanostaja hyödyntää vahvaharjoittelun?

Miten saada penkki nousuun ja enemmän kiloja voimanoston muihinkin lajiliikkeisiin? Vuosi oli 2018, paikkana Norjan Hamar. Kisani olivat ohi ja istuin tyytyväisenä ja rentoutuen, kun Britannian joukkueen valmentaja istui seurakseni. Muistan vieläkin hänen tuskaisan tuhahduksen: ”Nykyharjoittelun trendin suurin heikkous on yksipuolisuus.”

Kyykkyohjelma: Uusi maksimi 12-viikossa takakyykkyyn tai etukyykkyyn!

Tämä kyykkyohjelma tepsii takakyykyn lisäksi myös etukyykyn kehittämiseen kuin häkä. Kokeile siis tätä ohjelmaa jos kyykky ei kehity tai haluat kokeilla jotain muuta kuin ainaista 5-3-1 -ohjelmointia.

Kuinka tulla vahvaurheilijaksi – osa 2/4: Treenata kuin läpivahva

Tuijotin epäuskoisena. Tunsin itseni heikoksi, vaikka olin parhaimillani tehnyt jalkakyykyssa kahdeksan toistoa 200 kilolla. Olin kisaava voimanostjaa, olin pelannut jenkkifutista ja kokeillut monia lajeja. En pitänyt itseäni heikkona. Silti kivipallo pysyi maassa kuin ilkkuen minulle.

Riitan, 63, kokemuksia Power & Strength ryhmätreeneistä: ”Teen maastavetoja vielä 70-vuotiaanakin.”

Riitta on asiakkaamme, joka varmasti inspiroi monia Rebel Liftersin treenaajia ja myös meitä valmentajia. Tästä 63 -vuotiaasta voimanaisesta löytyy nimittäin melkoisesti Rebeliä asennetta ja ryhmätreeneistä hän sai sitä vielä lisääkin: ”Erityisesti itsevarmuus treenamiseen suhteen parani huomattavasti. Nyt luotan siihen, että pystyn ja osaan”

Kuinka tulla vahvaurheilijaksi, osa 1/4: Luonteen vahvuus

Veri tippui pieninä noroina nenästäni koulun lattialle. Olin shokissa, koska hetki sitten minut oli pahoinpidelty. Seuraavat kuukaudet olivat hirveitä. Olin jo aiemmin ollut se ”outo tyyppi”, jota kiusattiin, mutta nyt kiusaajat saivat uuden aseen. Naureskelua, uhkailua ja ahdistuskohtauksia. Kyllästyin kuitenkin kiusatun rooliin. Päätin, että minusta tulee niin iso ja vahva, että pystyn pitämään puoleni.

Pitääkö harrastaa muutakin kuin punttia?

Treenasin voimanostokisoihin ja sain selkäni kipeäksi. Tästä johtuen vähensin salitreenien määrää merkittävästi. Yhtäkkiä minulla olikin aikaa. Ensin täytin tuon ajan työnteolla. Hups. Mutta sitten tuli olo, että on pakko alkaa tekemään jotain joka irrottaa minut tästä työstä. Niinpä etsin korvaavan harrastuksen tavoitteelliselle treenille.

Ruokavalion muuttaminen – 4 erilaista lähestymistapaa

”Millä tyylillä te ravintovalmennatte?” Tämä on kysymys jonka usein saamme, mutta ruokavalion muuttaminen onnistuu useilla eri tavoilla. Tässä postauksessa käyn läpi neljä erilaista lähestymistapaa joita käytämme ravintovalmennuksessa.

Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Tässä postauksessa käymme läpi miltä näyttää oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. Tämä lämmittely toimii ennen salia, mutta sopii myös mainiosti esim. kestävyysjuoksijalle ennen juoksulenkkiä. Käyttämämme lämmittelymalli toimii myös taitoharjoittelu- ja kehonhuolto-osiona, joista on hyötyä kaikentasoisille harjoittelijoille.

lue lisää
Helppo pulled pork vegaanisena!

Helppo pulled pork vegaanisena!

Tämä helppo pulled pork valmistuu täysin vegaanisena ja sulattaa jopa paatuneimmankin lihansyöjän sydämen. Resepti sopii hyvin myös liikkujan ruokavalioon, sillä se sisältää runsaasti proteiinia. Valmistusaika on vain n. 20min.

lue lisää
Kuinka tulla vahvaurheilijaksi, osa 1/4: Luonteen vahvuus

Kuinka tulla vahvaurheilijaksi, osa 1/4: Luonteen vahvuus

Veri tippui pieninä noroina nenästäni koulun lattialle. Olin shokissa, koska hetki sitten minut oli pahoinpidelty. Seuraavat kuukaudet olivat hirveitä. Olin jo aiemmin ollut se ”outo tyyppi”, jota kiusattiin, mutta nyt kiusaajat saivat uuden aseen. Naureskelua, uhkailua ja ahdistuskohtauksia. Kyllästyin kuitenkin kiusatun rooliin. Päätin, että minusta tulee niin iso ja vahva, että pystyn pitämään puoleni.

lue lisää

INSTAGRAM

Tilaa uutiskirjeemme ja SAAT TREENIOHJELMAN!

Uutiskirjeen tilaajana saat myös paljon vinkkejä suorituskykyä tukevaan ravintoon ja voiman kasvattamiseen. Tulet saamaan tekniikkavideoita, e-kirjoja ja paljon muuta hyödyllistä luettavaa.