Blogi

Rebel Liftersin ravinto- ja treenivinkit kohti vahvaa kehoa ja terävää mieltä.

Kokemuksia Rebel Liftersin ravintovalmennuksesta: ”Löysin neutraalin suhteen syömiseen ja omaan kroppaani.”

Valmennettavamme Elinan kokemuksia Rebel Liftersin ravintovalmennuksesta: ”Löysin neutraalin suhteen syömiseen ja omaan kroppaani. Samalla ne ”kiellettyjen ruokien listat” katosivat ajatusmaailmastani.”

Historian vahvimmat lajit – 1/4: pään yli punnerrukset

Uusi blogisarja aloittaa klassisten vahvalajien esittelyn syventymällä niiden alkuperään. On kiehtovaa ajatella, että suorittamalla jonkun liikkeen, liittyy itsekin osaksi pitkää voimailuhistorian perinnettä ja uomaa. Ensimmäisessä osassa kysymme, paljonko punnerrat?

Hartiat ja alaselkä jumissa etätyöstä? – Ota käyttöön nämä vinkit.

Onko hartiat, alaselkä ja jopa aivot jumissa etätyöstä? Tästä postauksesta saat nopean taukojumppaohjelman ja muita etätyövinkkejä. Näillä ohjeilla nostat vireystilaa koko päivälle.

Treenaajan alaselkäjumit ja alaselkäkipu – Tee nämä 3 liikettä!

Treenaajan alaselkäjumit ja alaselkäkipu on yleinen vaiva monelle. Jos alaselän vaivat ovat liian tuttuja, kokeile näitä biomekaniikan professorin McGillin suosittelemaa kolmea harjoitetta keskivartalon vahvistamiseen.

Voimamiesharjoittelun kokonaisuus kuntoon! – Kuinka tulla vahvaurheilijaksi – osa 4/4

Voimamiesharjoittelu vaatii monien ominaisuuksien kehittämistä. Tässä siis ohjeeni ison kuvan hahmottamiseksi vahvaharjoitteluun…

Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Tässä postauksessa käymme läpi miltä näyttää oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. Tämä lämmittely toimii ennen salia, mutta sopii myös mainiosti esim. kestävyysjuoksijalle ennen juoksulenkkiä. Käyttämämme lämmittelymalli toimii myös taitoharjoittelu- ja kehonhuolto-osiona, joista on hyötyä kaikentasoisille harjoittelijoille.

Helppo pulled pork vegaanisena!

Tämä helppo pulled pork valmistuu täysin vegaanisena ja sulattaa jopa paatuneimmankin lihansyöjän sydämen. Resepti sopii hyvin myös liikkujan ruokavalioon, sillä se sisältää runsaasti proteiinia. Valmistusaika on vain n. 20min.

Penkki ei kehity! Neljä selkeää vinkkiä penkkipunnerruksen parantamiseen.

Jos olet huomannut, että penkki ei kehity, niin tässä postauksessa käymme läpi vinkkejä joilla useimmat ovat saaneet penkkipunnerruksen jumikohdat ylitettyä. Ota vinkit talteen siis tästä!

Kuinka tulla vahvaurheilijaksi – osa 3/4: Miten voimanostaja hyödyntää vahvaharjoittelun?

Miten saada penkki nousuun ja enemmän kiloja voimanoston muihinkin lajiliikkeisiin? Vuosi oli 2018, paikkana Norjan Hamar. Kisani olivat ohi ja istuin tyytyväisenä ja rentoutuen, kun Britannian joukkueen valmentaja istui seurakseni. Muistan vieläkin hänen tuskaisan tuhahduksen: ”Nykyharjoittelun trendin suurin heikkous on yksipuolisuus.”

Kyykkyohjelma: Uusi maksimi 12-viikossa takakyykkyyn tai etukyykkyyn!

Tämä kyykkyohjelma tepsii takakyykyn lisäksi myös etukyykyn kehittämiseen kuin häkä. Kokeile siis tätä ohjelmaa jos kyykky ei kehity tai haluat kokeilla jotain muuta kuin ainaista 5-3-1 -ohjelmointia.

Historian vahvimmat lajit – 1/4: pään yli punnerrukset

Historian vahvimmat lajit – 1/4: pään yli punnerrukset

Uusi blogisarja aloittaa klassisten vahvalajien esittelyn syventymällä niiden alkuperään. On kiehtovaa ajatella, että suorittamalla jonkun liikkeen, liittyy itsekin osaksi pitkää voimailuhistorian perinnettä ja uomaa. Ensimmäisessä osassa kysymme, paljonko punnerrat?

lue lisää
Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. – Ota käyttöön nämä 3 kohtaa!

Tässä postauksessa käymme läpi miltä näyttää oikeaoppinen lämmittely ennen treeniä. Tämä lämmittely toimii ennen salia, mutta sopii myös mainiosti esim. kestävyysjuoksijalle ennen juoksulenkkiä. Käyttämämme lämmittelymalli toimii myös taitoharjoittelu- ja kehonhuolto-osiona, joista on hyötyä kaikentasoisille harjoittelijoille.

lue lisää
Helppo pulled pork vegaanisena!

Helppo pulled pork vegaanisena!

Tämä helppo pulled pork valmistuu täysin vegaanisena ja sulattaa jopa paatuneimmankin lihansyöjän sydämen. Resepti sopii hyvin myös liikkujan ruokavalioon, sillä se sisältää runsaasti proteiinia. Valmistusaika on vain n. 20min.

lue lisää

INSTAGRAM

5 days ago

Jarrutusvoima on tärkeä elementti lajissa kuin lajissa ja tästä syystä eksentrinen voimaharjoittelu tulisi huomioida harjoittelun kokonaisuudessa.Yleisesti eksentrinen voimantuotto parantaa nopeutta ja räjähtävyyttä suunnanvaihdoissa ja ennalta ehkäisee loukkaantumisia.Eksentrinen komponentti löytyy jokaisesta lajista, jossa on suunnanmuutoksia. Alla muutama havinnollistava esimerkki:➡️ Painonnostaja: Allameno➡️ Jääkiekko: Suunnanvaihto ja käännökset➡️ Kestävyysjuoksija: Askelkontakti➡️ Pikajuoksija: Askelkontakti➡️ Voimanosto: Suunnan vaihto lajiliikkeissäJne. Millaisia eksentrisiä liikkeitä käytät / voisit käyttää harjoitteluohjelmissa? Kaksi esimerkkiä alla. Mitä sinä käytät?✅ Laskeutumisharjoittelu: Hypyn alle menot✅ Eksentrinen voimaharjoittelu: Nordic curl-------------Kiinnostaako lajia tukeva harjoittelu ja fysiikkaharjoittelu, joka oikeasti kehittää? Teemme lajia tukevaa harjoittelua myös "tavallisille harrastajille" esim. jenkkifutikseen tai vaikkapa juoksuharrastusta tukemaan. 🤩Salitreenin ei siis tarvitse olla sitä tylsää bodausta, joka vain hidastaa ja tekee paikat kipeäksi, vaan voimme oikeasti saada uutta pontta sun tärkeimpään harrastukseen.Valmennuspaikkoja on auki, joten laita viestiä esim. hanna(at)rebellifters .fi tai mene nettisivuille ja laita valmennushakemusta tulemaan. Varataan sinulle aika maksuttomaan konsultaatioon jossa voidaan suunnitella juuri sinulle sopiva valmennus. ☺️ ... See MoreSee Less
Katso Facebookissa

Tilaa uutiskirjeemme ja SAAT TREENIOHJELMAN!

Uutiskirjeen tilaajana saat myös paljon vinkkejä suorituskykyä tukevaan ravintoon ja voiman kasvattamiseen. Tulet saamaan tekniikkavideoita, e-kirjoja ja paljon muuta hyödyllistä luettavaa.