Marin kokemus Rebel Liftersin voimavalmennuksesta

mennessä loka 25, 2021Asiakastarinat0 Kommenttia

10 vuotta CrossFittiä harrastanut Mari Kouva-Pasanen tuli voimavalmennukseen Rebel Liftersille, koska halusi suunnitelmallisempaa treeniohjelmointia ja enemmän voimaa väsyneeseen kroppaan. Haastattelimme Maria valmennuksen päätteeksi ja kysyimme mikä oli Marin kokemus Rebel Liftersin voimavalmennuksesta.


Olen Mari ja olen harrastanut CrossFitiä noin 10 vuotta. Ennen kuin aloitin CrossFitin, harrastin mm. kuntonyrkkeilyä, juoksemista ja milloin mitäkin lajeja. Ensimmäinen saliohjelma minulle on tehty jo kun olin yläasteella ja tykkään toiminnallisesta treenaamisesta ja painojen nostamisesta, joten siksi CF alkoi kiinnostaa.

CrossFitin myötä treenaamisesta tulikin sitten hieman tavoitteellisempaa ja nykyään treenaan noin neljä kertaa viikossa, eikä taukojakaan ole harrastamiseen pahemmin tullut.

Ennen kuin tulin Rebel Liftersille, olin keskittynyt vain CrossFitiin ja korkeilla sykkeillä treenaamiseen. CF:n kanssa olin tilanteessa jossa seuraavalle tasolle pääseminen tuntui vaativan paljon enemmän töitä, mutta kroppa oli kuitenkin aivan loppu. Lisäksi tunsin, että voimatasot olivat kääntyneet ennemmin laskusuuntaan vaikka tietysti tärkeä tavoitteeni on tuntea kehoni vahvistuvan.

Varmasti kyse oli osittain myös siitä, että treenaaminen jossain määrin epäjärjestelmällistä ja koska suorituskykyni on kova, niin treenasin ylipäätään liian kovaa ja liian paljon. Siispä treenistä tuli melko kuluttavaa kaiken työn ja arjen pyörittämisen keskellä.

Mietin olenko ”riittävän urheilija” Rebel Liftersin valmennukseen…

Mietin todella pitkään valmennukseen tulemista, mutta pelkäsin etten ole ”riittävän urheilija” ja siksi en oikein uskaltanut ensin hakea. Olin kuitenkin seurannut kauan Rebel Liftersin sosiaalista mediaa ja huomasin, että Rebelin filosofia ja tapa tehdä asioita iskee minuun kovaa.

Kun sitten huomasin, että Rebel Liftersillä järjestetään maksuttomia kokeilutreenejä, päätin lähteä ystäväni kanssa testaamaan. Jännitin kovasti ensimmäistä treenikertaa enkä oikein tiennyt mitä odottaa, mutta valmennukseenhan siitä sitten päädyttiin.

Katso pätkää Marin treenaamisesta ja kuuntele haastattelua.

Treenikaverikin seurasi vierestä ja oli silleen ”Wau!”

Mari Kouva-Pasanen

Valmennuksen aikana opin itsestäni valtavasti. Olen oppinut pysähtymään ja treenaamaan suunnitelmallisemmin. Siitä pysähtymisestä huolimatta suorituskyky on noussut! Kun aloin tekemään tätä treeniohjelmaa, niin treenikaverikin seurasi vierestä ja oli silleen ”Wau!”

Parasta treeniohjelmissa on kompakti pituus ja selkeys. Se on se tunnin treeni + lämmittelyt. Vaikka tässä valmennuksen aikana kiire ja elämä on saattanut yllättää, niin silti kroppa ei ole niin lopussa etteikö jaksaisi treenata, kun treenit ei ole mitenkään hirveitä. Teet ne muutamat liikkeet ja se riittää. Silloin jaksaa keskittyäkin tekemiseen 100 prosenttisesti. 

Ja Anua on ihana nähdä! Valmennustapaamisissa kun saa vinkkejä ja joku tsekkaa tekemistä. Koko hommassa on ollut ihan oikea lähestymistapa: saa ja pitää olla hauskaa, tehdään asioita järkevämmin niin saadaan enemmän tulosta. Heti ensimmäisestä valmennuskerrasta oli olo, että Anu todella tietää ja osaa hommansa.

Tarkoituksenani oli mennä keväällä kilpailemaan Jämsään strongman-kisoihin, mutta kisat peruttiin koronatilanteen takia. Se harmitti tietysti silloin. Mutta palo kuitenkin jäi ja haluan ehdottomasti jossain vaiheessa mennä kisaamaan johonkin matalan kynnyksen kisoihin. Haluan päästä testaamaan kilpailutilannetta.

Kaiken kaikkiaan tästä jäi todella hyvä fiilis ja onneksi uskaltauduin ja rohkaistuin tulemaan valmennukseen. Nyt ihan ihmettelen miksi arastelin ja mietin asiaa niin kauan. Tännehän on niin helppo tulla. 😄

Kyllä tätä voi suositella ihan kaikille. Se ajatuskuvio jolla lähdette Rebel Liftersillä liikkeelle, niin sitä voi suositella kaikille. Urheilijakaan ei tarvitse olla. Teitä on täällä kolme, ja kun kyse on myös henkilökemioista, niin varmasti jokaiselle varmasti löytyy se sopiva valmentaja täältä. 💙


Tässä Marin kokemus Rebel Liftersin voimavalmennuksesta! Jos kiinnostuit Rebel Liftersin valmennuksesta, varaa maksuton 30 minuutin valmennustarpeen kartoitus ja suunnitellaan yhdessä sinua parhaiten palveleva valmennus.

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

INSTAGRAM

2 days ago

Kolme hyvää apuliikettä penkkipunnerukseen!1. Vinopenkkipunnerrus kapealla otteella ja stopeilla rinnassaErinomainen variaatio tuomaan voimaa ja nopeutta punnetuksen lähtöön sekä kehittämään loppuojennusta. Pitkä liikerata ja ojentajapainotteinen loppuosa pakottavat kiihdyttämään vauhdilla rinnasta ja loppuojennuksessa joudutaan yleensä yllättävän tiukille. Pyri pitämään kyynärpäät lähellä kylkiä liikkeen aikana. Ellet ole kokeillut variaatiota niin kokeile 6-8 toiston sarjoja. Käytän tätä usein tilanteissa, joissa penkkipunnerruksen alakolmannes on hidas tai loppuojennuksesta puuttuu voimaa. Soveltuu hyvin laajalle toistoalueelle ja kaiken tasoisille harjoittelijoille.2. Ojentajapunnerrus vetokumeillaYksi parhaimmista hieman eristävistä apuliikkeistä penkkipunnertajalle. Rakentaa erinomaisesti räjähtäväävoimaa ojentajiin sekä sopii voimailijan hypertrofisiin harjoituksiin. Vetokumilla pystyt käyttämään unilateraalista vastusta sekä kehittämään tehokkaasti tukilihaksistoa. Muista pitää olkapäät keskilinjassa ja älä päästä niitä liukumaan eteen. Kokeile lyhyinä 5-6 toiston sarjoina räjähtävyyteen ja yli 10 toiston sarjoilla hypertrofiaan ja tukilihaksien kehittämiseen. Liike soveltuu kaikentasoisille harjoittelijoille3. Lattiapunnerrus ketjuilla (videolla)Yksi lemppareistani voimankehittämiseen ja rinnalta lähdön vahvistamiseen kovia penkkipunneruksia ajatellen. Ketjuja käytettäessä liikkeestä kuoriutuu myös erinomainen loppuojennuksen ja ojentajien kehittäjä. Ote kannattaa pitää normaalia penkkipunnerrusta kapeampana ja hakea kunnollinen stop ala-asennossa. Kokeile esimerkiksi penkin apuliikkeenä 5x5 sarjoja. Toimii hyvin kaikille aloittelijatason ylittäneille harrastajille ... See MoreSee Less
Katso Facebookissa