Jääkiekkoilijan kesätreenit: Jesse Holopainen FPS

mennessä syys 14, 2021Asiakastarinat0 Kommenttia

Jääkiekkoilijan kesätreenit startattiin Rebel Liftersillä Jesse Holopaisen (21) kanssa. Jesse pelaa jääkiekkoa Forssan palloseurassa ja kaipasi apua jumissa olevaan kehitykseen ja polven kuntoutusprojektiin. Siispä haastattelimme Jesseä valmennuksen päätteeksi hänen mietteistään. Jääkiekkoilijan kesätreenit vedettiin valmentajamme Hanna Nyyssösen johdolla.

Itseluottamukseni on noussut valmennuksen aikana. Nyt onkin helpompi lähteä kohti tulevaa kautta.

Jesse Holopainen

Olen Jesse Holopainen ja pelaan jääkiekkoa Forssan palloseurassa. Lajin pariin päädyin kun isäni vei minut lapsena luistelemaan ja siitä homma sai sitten alkunsa.

Ennen kuin tulin Rebel Liftersille minulla oli tunne, että kehitykseni on tyssännyt. Esimerkiksi polvissa minulla oli vaivoja, jotka haittasivat harjoittelua. Niinpä ajattelin, että olisi hyvä jos joku asiantunteva porukka olisi auttamassa minut ulos näistä haasteista.

Valmennukseen Rebel Liftersille päädyin kun etsin netin kautta tietoa siitä mikä olisi paikka jossa saisin kehittävää valmennusta. Katsoin, että Rebelillä oli käynyt paljon muitakin jääkiekkoilijoita ja sen perusteella päätin hakea mukaan valmennukseen.

Parasta Hannan tekemässä treeniohjelmoinnissa oli se, että siellä oli aina jotain uutta ja erilaista, eikä vain sitä samaa jumppaamista ohjelmasta toiseen. Tästä syystä treenejä oli myös kiva tehdä.⁠ Treenaaminen oli kaiken kaikkiaan todella erilaista siihen verrattuna mitä olen aiemmin tehnyt.⁠

Kesätreenien aikana opin myös sen, ettei aina tarvitse vetää hampaat irvessä, vaan treenaaminen voi olla oikeasti kivaa ja kehittävää samanaikaisesti.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

Valmennuksen aikana kehittyi myös syöminen ja ravintopuoli. Ravinnon fiksaamisen myötä myös energiatasoni on noussut, lihasmassaa tullut lisää ja nukunkin nyt paremmin – ja se tietysti vaikuttaa ihan kaikkeen.⁠ Parasta on se, että saan syödä enemmän!

Itseluottamukseni on noussut myös tässä valmennuksen aikana. Nyt onkin helpompi lähteä kohti tulevaa kautta ja toivon, että saan jääkiekosta tulevaisuudessa myös ammatin.

Suosittelen kyllä Rebel Liftersin valmennusta kaikille! Tätähän tehdään oman kehon vuoksi ja urheilijoille sanoisin, että jos kehitys on jäänyt polkemaan paikallaan niin apua siihen täältä kyllä saa.


Kiinnostaako sinua jääkiekkoilijan kesätreenit tai muu urheilun oheisvalmennus Rebel Liftersillä?

Varaa aika maksuttomaan valmennustarpeen kartoitukseen täyttämällä valmennushakemus alla olevasta painikkeesta. Valmennustarpeen kartoituksessa pääset juttelemaan mahdollisen valmentajasi kanssa ja voitte suunnitella sinua parhaiten kehittävän valmennuskokonaisuuden yhdessä.

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

INSTAGRAM

2 days ago

Kolme hyvää apuliikettä penkkipunnerukseen!1. Vinopenkkipunnerrus kapealla otteella ja stopeilla rinnassaErinomainen variaatio tuomaan voimaa ja nopeutta punnetuksen lähtöön sekä kehittämään loppuojennusta. Pitkä liikerata ja ojentajapainotteinen loppuosa pakottavat kiihdyttämään vauhdilla rinnasta ja loppuojennuksessa joudutaan yleensä yllättävän tiukille. Pyri pitämään kyynärpäät lähellä kylkiä liikkeen aikana. Ellet ole kokeillut variaatiota niin kokeile 6-8 toiston sarjoja. Käytän tätä usein tilanteissa, joissa penkkipunnerruksen alakolmannes on hidas tai loppuojennuksesta puuttuu voimaa. Soveltuu hyvin laajalle toistoalueelle ja kaiken tasoisille harjoittelijoille.2. Ojentajapunnerrus vetokumeillaYksi parhaimmista hieman eristävistä apuliikkeistä penkkipunnertajalle. Rakentaa erinomaisesti räjähtäväävoimaa ojentajiin sekä sopii voimailijan hypertrofisiin harjoituksiin. Vetokumilla pystyt käyttämään unilateraalista vastusta sekä kehittämään tehokkaasti tukilihaksistoa. Muista pitää olkapäät keskilinjassa ja älä päästä niitä liukumaan eteen. Kokeile lyhyinä 5-6 toiston sarjoina räjähtävyyteen ja yli 10 toiston sarjoilla hypertrofiaan ja tukilihaksien kehittämiseen. Liike soveltuu kaikentasoisille harjoittelijoille3. Lattiapunnerrus ketjuilla (videolla)Yksi lemppareistani voimankehittämiseen ja rinnalta lähdön vahvistamiseen kovia penkkipunneruksia ajatellen. Ketjuja käytettäessä liikkeestä kuoriutuu myös erinomainen loppuojennuksen ja ojentajien kehittäjä. Ote kannattaa pitää normaalia penkkipunnerrusta kapeampana ja hakea kunnollinen stop ala-asennossa. Kokeile esimerkiksi penkin apuliikkeenä 5x5 sarjoja. Toimii hyvin kaikille aloittelijatason ylittäneille harrastajille ... See MoreSee Less
Katso Facebookissa