Kokemuksia Rebel Liftersin etävalmennuksesta: ”Rebelin treeniohjelmat avasivat uuden oven harjoitteluun.”

mennessä kesä 30, 2021Asiakastarinat0 Kommenttia

Etävalmennettavamme Joona Mustonen tuli hakemaan Rebel Liftersin etävalmennuksesta ratkaisuja jumissa oleviin penkkiin, kyykkyyn ja maastavetoon. Neljän kuukauden valmennussopimus venyikin kahdeksi vuodeksi, kun treeniohjelmat olivat kiinnostavia ja kehitystäkin tuli. Tässä postauksessa Joona kertoo kokemuksia Rebel Liftersin etävalmennuksesta.


Olen Joona Mustonen, 29 vuotias fysioterapeutti Nurmeksesta. Harrastan aktiivisesti kehonrakennustyyppistä kuntosali- ja voimaharjoittelua.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

Alunperin päädyin kuntosaliharjoittelun pariin, kun junnuna aloitin harrastamaan judoa ja salilla tehtävä oheisharjoittelu tuli mukaan kuvioihin kun olin yläasteikäinen. Tuolloin kuitenkin saliharjoittelu oli hyvin epäsäännöllistä. Saatoin käydä tekemässä yhden treeniohjelman ja sitten tuli taas pitkä tauko saliharjoittelusta kun keskityin enemmän judon treenaamiseen.

Lukiossa saliharjoittelusta alkoi tulla aktiivisempaa ja intissä minua puraisi varsinainen liikuntakärpänen. Opiskeluaikoina aloin treenata salilla säännöllisesti 3-5 kertaa viikossa ja siitä tulikin minulle elämäntapa.

Syy miksi hakeuduin Rebel Liftersille etävalmennukseen oli se, että salitulokset junnasivat paikallaan.

Usein lähdin rakentamaan voimaa 5-3-1-ohjelmalla, The Cube Methodilla tai muulla vastaavalla ”valmiilla pohjalla”. Siitä huolimatta penkistä nousi hätäseen 100kg, enkä päässyt siinä ylöspäin. Kyykyssä maksimi oli 140kg eikä sekään lähtenyt ikinä siitä nousemaan. Maastavedossa sain taas itseni aina todella jumiin ja siinä kehittyminen tyssäsi osittain varmasti myös siksi, että en näiden jumien takia päässyt treenaamaan sitä kunnolla.

Kyykkääminen oli muutenkin minulle todella hankalaa enkä tykännyt sen tekemisestä yhtään. Tämä sitten johti helposti siihen, että treenasin neljä kertaa viikossa yläkroppaa ja kerran viikossa saatoin käydä tekemässä älyttömän alakroppamätön salilla. Nyt en yhtään ihmettele, miksi se jalkojen treenaaminen oli aiemmin niin kammottavaa.

Kun sitten lähdin hakemaan valmennusta, niin ei ollut muita vaihtoehtojakaan kuin Rebel Lifters. Olin seurannut Rebel Liftersin ja Heikin juttuja somen kautta monta vuotta ja olin vakuuttunut osaamisesta.

Kesällä 2019 huomasin, että Rebel Liftersillä on etävalmennuspaikkoja on auki. Niinpä laitoin hakemusta tulemaan. Ajattelin, että ehkä valmennus helpottaisi treenaamista, kun ei tarvitsisi itse miettiä mitä lähtee tekemään. Samalla saisi uusia työkaluja myös omaan työhön, kun näkisi miten kunnon valmentaja tekee työtä.

Etävalmennuksen tulokset ja opit.

Nyt kahden vuoden jälkeen sanoisin, että suurimpia oppeja Anun valmennuksen aikana itselleni on ollut periodisoinnin oppiminen tässä valmennuksen ohessa. Siitä ei ole juurikaan puhuttu käymissäni PT- ja kuntosalivalmentajakoulutuksissa. Puhuttiin vain, että on tällaisia erityyppisiä tapoja tehdä ohjelma, mutta ikinä ei edes sivulauseessa mainittu kuinka näistä ohjelmista voisi tehdä jotain järkeviä kokonaisuuksia kun niitä yhdistellään kuten Rebelillä. Se avasi uuden oven ohjelmien tekemiseen ja ohjelmointiin.

Myös tempoharjoittelun vahvempi mukaanottaminen treeneihin oli minulle uusi juttu. Olin joskus 2016 kokeillut muutamassa treeniohjelmassani hyödyntää tempoharjoittelua, mutta silloin en pitänyt siitä lainkaan. Sain itseni sillä ihan tukkoon ja silloin ajattelin, että en varmasti ikinä tule treenaamaan enää tällä tavalla. Tämän valmennuksen myötä on sitten tehty 19 ohjelmaa, jossa tempoharjoittelua on hyödynnetty eri tavoin ja tällä on oikeasti tullut voimaa lisää ja tekemiseen on tullut paljon parannusta muutenkin. Tämä sai innostumaan myös lähtemään Rebel Lifters Academy koulutukseen oppimaan lisää treeniohjelmoinnista.

Ja tulihan sitä kehitystäkin kaikkiin pääliikkeisiin. Maastavedossa sain viimein sen 200kg rikottua. Penkissä uusi ennätys oli nyt 107kg ja kyykyssä huimat 170kg!

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn

Parasta tässä etävalmennuksessa oli järkevä ja hyvin suunniteltu treeniohjelmointi. Tämän lisäksi tykkäsin siitä, että oli joku jolle oli tilivelvollinen ja joka seurasi esimerkiksi sitä, että saanhan riittävästi unta yön aikana ja muistutti tarvittaessa unen tärkeydestä. Kaikki se on potkinut positiivisella tavalla minua eteenpäin.

Syömisien seuranta on itselleni tuttua ja siihen olen itse panostanut aikaisemmin. Syöminen on mielestäni kivaa ja helppoa eikä siitä kannata kovin monimutkaista tehdäkään. Näin ollen ravintopuolen tsekkaaminen valmennuksessa oli itselleni niitä helpoimpia juttuja. Seuraavana tavoitteenani on oppia vieläkin rennompi suhtautuminen syömiseen. Haluan hakea enemmän intuitiivisempaa otetta ruokailuun.

Niille jotka miettivät Rebel Liftersin etävalmennusta haluaisin sanoa, että lähde ihmeessä kokeilemaan. Vaikka saattaa mietityttää, että ”onko minusta tähän”, niin ihan varmasti tulet saamaan hyötyjä itsellesi. Sanoisin myös, että vaikka olisi treenitaustaakin jo vuosia takana, niin treeniohjelmissa tulee varmasti uusia juttuja.


Tässä oli Joonan kokemuksia Rebel Liftersin etävalmennuksesta. Jos kiinnostuit valmennuksesta varaa maksuton 30 min valmennustarpeen kartoitus TÄYTTÄMÄLLÄ HAKEMUS TÄSTÄ

Valmennushakemuksen täyttäminen ei sido sinua mihinkään. Voit täysin riskittömästi keskustella sinulle sopivista valmennusvaihtoehdoista 30 minuutin maksuttomassa valmennustarpeen kartoituksessä.

0 kommenttia

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

INSTAGRAM